Za zážitky do Krkonoš – výlety z Pece pod Sněžkou díl 2.

V Peci pod Sněžkou najdete spoustu zajímavých míst, kam vyrazit na výlet. Horní Albeřice, Důl Kovárna, Javoří důl, Karlova pláň, Lesní hrádek Aichelburg, Modrý důl, Slatinná stráň, Velká Úpa – Výsluní, Údolím Zeleného potoka a poklidná procházka okolo Pece.

Karlova pláň

Popis trasy: Pec pod Sněžkou- rozcestí Šraml – Karlova pláň – Pec pod Sněžkou
Délka trasy: 2.5 hodiny
Vyjdete z Pece pod Sněžkou a hned za hotelem Máj se dáte vpravo přes silnici a pokračujete dál nahoru k penzionu Irena na Šimonovu stráň. Je to velmi poklidné místo na procházku nedalo o kousek rušnější Pece. Hned za Šimonovou plání na v hojném počtu kvetou v červenci krásné růžové náprstníky. Pokračujete stále po silnici lesem, budete míjet odbočku k penzionu Táňa a po pár metrech dojdeme k rozcestí Šraml. Z toho rozcestí je mnoho možností, kam pokračovat. Dostanete se třeba na Růžohorky, na Sněžku, do Úpy přes Portášky na boudu Janu a taky na Karlovu pláň. Vy se ale vydáte vlevo a půjdete asi 1,5 km. Po ujití této vzdálenosti se před Vámi otevře nádherný pohled, kterému dominuje Studniční hora. Také uvidíte nádherný výhled na celou Pec, Zahrádky, Černou horu a Javor. Určitě to zde stojí za malou zastávku a pokochání se výhledem. Zpět do Pece se dostanete, když sejdete po silničce k chatě Plamínek, pak k dolnímu konci vleku a tam lesní cestou, která se po pár metrech napojí na zelenou vedoucí od Růžohorek a po ní dojdete zpět do Pece pod Sněžkou.

Lesní hrádek Aichelburg

Popis trasy: Temný Důl – Aichelburg – Farma Sosna – Velká Úpa (nebo možnost trasu projít obráceně)
Lesní hrádek Aichelburg naleznete na uprostřed lesů na úbočí Světlé hory. Vedou k němu tradiční chodníky, které se v dřívějších dobách používaly na svážená dřeva na saních. Je to málo navštěvované a romantické místo pohoří Krkonoš. Lesní hrádek vznikl v roce 1861 jako památník osvíceného majitele panství Bertholda Aichelburga. Uvnitř obnovené hradní síně najdete jeho dochovanou bustu, ale také vchod do vyhlídkové věže a další zajímavosti. V informačním centru Veselý výlet v Peci pod Sněžkou nebo v pobočce v Temném dole si můžete vypůjčit klíče a lesní hrádek si sami odemknout. Pohodová vycházková trasa vede buď z Temného Dolu do Velké Úpy anebo obrácenou stranou. Na zajímavá místa a události upozorňují informační panely, které jsou po naučné stezce umístěny. Projdete lesem přes Aichelburg, dále kolem Velké Tippeltovy boudy, které jsou velmi zajímavé svým pojetím v původní lidové architektuře, a pokračujete dál přes Vlašské boudy. Ve výšce 1100 metrů nad mořem se nachází velmi známá horská farma Davida Sosny.

Hrádek Achielburg

Modrý důl

Popis trasy: Pec pod Sněžkou – Modrý důl – Richterovy boudy – Pec pod Sněžkou
Délka trasy: 3 hodiny
Vyrážíte opět z Pece pod Sněžkou, kterou celou projdete směrem ke Sněžce kolem Hospody Na Peci a malé vodní přehrady. Kousek dál je po levé straně cesty odbočka na Milíře a dál do Modrého dolu. Plynule pokračujete po silnici až k Lesovně, kde dál půjdete po modré, která vede směrem do Obřího dolu. Cesta vede pohodovým nenáročným terénem kolem řeky Úpy, dál kolem jejího soutoku s Modrým potokem a kolem Boudy v Obřím dole. Za ní se na rozcestí vydáme dál po žluté přes most směr Modrý důl. Délka je asi 1,5 km. Projdeme se po dřevěném chodníku přes malou mokřinu, která vypadá, jako kdybyste byli v pohádce. Přijde menší stoupání lesem a za chvíli se před Vámi otevře malebný Modrý důl. Je to kouzelné tiché místo pod masivem Luční a Studniční hory. Pokračujete k rozcestníku, u kterého se vydáte vzhůru po červené „Železné stezce“. Při stoupání a následném odpočinku se ohlédněte zpět, uvidíte krásný pohled shora na Modrý důl, Luční boudu a Sněžku. V poklidu dojdete k Richterovým boudám. Odtud se už budete vracet zpět do Pece po zelené přes Velkou pláň.

Okolo Pece

Popis trasy: Centrum Pece pod Sněžkou – Malá pláň – Chaloupky – Velká pláň – centrum Pece pod Sněžkou
Pohodová a nenáročná procházka okolo Pece pod Sněžkou je vhodná třeba pro rodiny s menšími dětmi. Vyráží se na náměstí u Hospody Na Peci.  Celou trasu značí dřevěné směrovky „Okolo Pece“. Cestou si na informačních panelech přečtete leccos o historii horského města, kultuře a přírodních podmínkách. Krátké texty přibližují založení někdejší hornické a dřevařské osady, vznik pošty, školy, lesní správy, vodárny pro celé město i výjimečnost zdejších horských luk a rostlin. Cestou budete míjet asi nejoblíbenější místo k posezení u sloupové kapličky se sochou poutníka na Chaloupkách, dále pak vyhlídku u Kamoru a také Hnědý Vrch s obnovenou kaplí svaté Barbory. Okruh nebo jeho části jsou výborně značeny, dá se na něj napojit z různých částí a je vhodný i ke krátkým procházkám seniorů, cesta má několik míst s lavičkami. V závěru je okruh propojen s trasami Vlčí jáma a Zelený důl.

Líbí se vám článek? Doporučte jej přátelům: